הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

זהירות, פקידי סעד ! תחקיר על הצד האפל של משרד הרווחה

Posted by הרהורים על משפחה וילדים ב- דצמבר 19, 2013


pkideisaadמחר יפורסם התחקיר המלא של עיתון 'ישראל היום' על הקלות הבלתי נסבלת של הוצאת ילדים מן הבית בידי עובדות סוציאליות ממשרד הרווחה, אשר מנצלות את הכח הרב מדי שנתן להן המחוקק, וחוטפות ילדים ממשפחות מוחלשות ללא סיבה מוצדקת. כל זאת, ללא שום מנגנון בקרה חיצוני שמפקח עליהן.

פקידת סעד ראשית חנה סלוצקי טוענת שעובדות סוציאליות לא מסתובבות ברחובות ומחפשות ילדים. מה שהיא מסתירה מפני הציבור זה שהן מסתובבות ושורצות בבתי ספר וקופות חולים ומאיימות על אנשי חינוך ואחיות לדווח על כל פיפס חסר חשיבות, אחרת "ילכו לכלא". העובדות הסוציאליות הללו מהלכות אימה ומטילות טרור לא רק על ציבור ההורים אלא גם על ציבור המורים, הגננות, האחיות, והרופאים.

"אני לא חשה צער על אף מקרה בו הוצאתי ילד מביתו", אומרת פק"ס ראשית חנה סלוצקי בתגובה לתחקיר.
בקיצור מ-ו-ש-ל-מ-ת
אמירות חסרות חרטה כמו שלה רק מוכיחות את הצורך הדחוף בהקמת גוף מפקח חיצוני על המעללים של הוונדר וומן המושלמת הזו.

אחת הטקטיקות של פקידות הסעד זה לסתום את בתי המשפט בתיקים פיקטיביים, ליצור עומס מלאכותי על השופט כדי שזה לא יעמיק בתיק מחוסר זמן ויפסוק לטובתן כחותמת גומי.

הפעלת מניפולציה זולה, וזיוף חוות דעת של מומחים

דני (50) שעושה עתה את הדוקטורט שלו בעבודה סוציאלית, עבד במשך שלוש שנים, עד השנה שעברה, כמטפל במרכז חירום, שאליו הופנו ילדים שהוצאו מהבית על ידי פקידי הסעד. שמו בדוי, לבקשתו, בשל הביקורת שהוא מטיח בעמיתיו.

לדבריו, עשרות ילדים הוצאו מבתיהם למרכזי חירום והועברו לפנימיות שלא לצורך. חוֹות דעת שכתב, שבהן המליץ להחזיר את הילדים להוריהם, שונו לדבריו ללא ידיעתו והסכמתו, וזאת המוטיבציה שמניעה אותו לדבר בנושא. לאחר אחד המקרים האלה, שבו חוות דעתו שונתה וילד הוצא לפנימייה בניגוד להמלצתו המקצועית, החליט דני להתפטר.

"צריך להבין שהוצאה מהבית וקריעתו של ילד מהוריו היא נוראית. יש מקרים שבהם הצורך להגן על ילד מחייב זאת, ולא פעם חתמתי על חוות דעת כזאת. אך לצערי, היו גם מקרים, שבהם פקידות הסעד התעלמו מחוות דעתי כמטפל וחייבו אותי לשנות את הדו"ח. כשלא הסכמתי, גיליתי שמישהו שינה אותו ללא ידיעתי."

"מצאתי את עצמי עומד פעור פה מול מערכת, שמטרתה לדאוג לילד ולרווחתו, אבל היא לא עושה שום דבר בכיוון הזה. לא פעם נוכחתי לגלות שוועדת החלטה מתכנסת מראש לפני שההורה מגיע לדיון, סוגרת את כל הפרטים, וכולם מיישרים קו עם ההחלטה. כשההורה בא, עושים מולו מעין הצגה, ואז מוסרים לו את ההחלטה כאילו היא התקבלה הרגע."

"אני ממליץ בחום לא להגיע אל הוועדות האלו ללא איש מקצוע דוגמת עורך דין או פסיכולוג."

"כשמחליטים לשלוח הורה למכון חיצוני לבדיקה של מסוגלות הורית או להערכת מסוכנות, פקידי הסעד לרוב קובעים את המכון ולא מתגמשים, גם אם ההורה מציע מכון אחר, שמוכר גם הוא כמומחה מטעם בית המשפט. המטרה היא שחוות הדעת החיצונית תתאים לחוות הדעת של פקידי הסעד. יותר מזה: פקידי הסעד גם שולחים את התיק של ההורה למכון מראש, וכך למאבחן כבר יש חוות דעת מוקדמת עליו. במצב כזה, הבדיקה לא יכולה להיות אובייקטיבית ובלתי תלויה".

לתחקיר המלא של עיתון 'ישראל היום' הכנסו לקישור הזה.

תחקירים נוספים:

2 תגובות to “זהירות, פקידי סעד ! תחקיר על הצד האפל של משרד הרווחה”

  1. קראתי את המאמר של הפרופ. אסתר הרצוג ,"אלימות בירוקרטית וטובת הקטין" ואני מזדהה לחלוטין עם הדברים שנכתבו שם. היה לי קשר באינטרנט עם מספר אמהות שלקחו מהן את ילדיהן ושמעתי סיפורים קשים שמדברים על האכזריות ועל השחצנות שבה נוקטים העובדים הסוציאלים כנגד אמהות חסרות ישע. בזמנו פניתי במכתב אל שר הרווחה מר משה כחלון והוא העביר את מכתבי לגב. שרה סלוצקי המנצחת על כל הפרשה הכאובה של הרחקת ילדים מאימותיהן. מכתבה של הגב, סלוצקי התיימר לצייר את המשמעות הטיפולית של הוצאת הילדים מהבית אך הוא היה רחוק מן המציאות הקיימת. הייתי אומר שהיתה במכתב זה הרבה צביעות. בשיחה שהיתה לי עם אחת מחוקרות העוסקת בנושא ואשר בזמנו יצחק הרצוג הביא אותה כמי שתומכת במדיניות הרווחה, התברר ממאמר שהיא שלחה לי שהיא מדברת על הרחקת הילדים רק כאשר אין ברירה. כשהצעתי לה לערוך מחקר שבו פסיכולוגים של ילדים יביאו את דברי הילדים היא טענה שהרווחה לא תאפשר זאת וזאת למרות שבמכתבה התפארה הגב. סלוצקי שהם עובדים בהנחייה ובתאום עם טובי החוקרים בארץ. כואב הלב לראות כיצד עובדי הרווחה מתעללים האמהות הללו. בדוחות שהן כותבים הם משבשים א6ת האמת וכותבים ממש מכתבי שטנה על האמהות הללו. יותרה מזאת. היחידה לפניות הציבור במשרד מבקר המדינה מסרבת לטפל בנושא בטענה שההחלטה להרחיק ילד מאימו חתומה על ידי שופט וכבר שמענו שיש שופטים שחותמים על בליינד על מה שעובדי הרווחה מגישים להם. בושה וחרפה
    פרופ. ראובן חיות – קרית אונו.

  2. מיכאל said

    שחיתות מרמזת על זה שהן מקבלות משהו בתמורה.
    הקשקשנית שכתבה את הטור הזה יכולה להסביר לי מה התמורה שאותן עובדות סוציאליות מקבלות תמורת אותה "שחיתות"?

    לא נמאס לקשקש בלי טעם?

כתיבת תגובה