הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

אשפוז פסיכיאטרי – כמה זה עולה לנו משלמי המסים?

Posted by הרהורים על משפחה וילדים ב- אוקטובר 5, 2009


כמה עולה למשלם המיסים אשפוז פסיכיאטרי כפוי ומיותר של ילדים ואזרחים בוגרים, תוך הפרה בוטה של זכויות אדם וזכויות הילד?

חלק ניכר מן האשפוזים הפסיכיאטרים הכפויים של ילדים מבוצעים מיוזמתם של פקידי סעד לחוק הנוער, אלו הם עובדים סוציאלים ממשרד הרווחה אשר מעבירים דוחות לפסיכיאטר המחוזי בדבר המלצה לאשפז בכפיה קטינים בניגוד לדעתם ובניגוד לדעת ההורים. זאת בהסתמך על סעיף 11 בחוק הנוער בדבר אמצעי חירום:

א) היה פקיד-סעד סבור כי קטין הוא נזקק ונשקפת לו סכנה תכופה או שהוא נזקק לטיפול רפואי או אחר שאינו סובל דיחוי, רשאי הוא לנקוט בכל האמצעים הדרושים, לדעתו, למניעת אותה סכנה או למתן אותו טיפול אף ללא הסכמת האחראי על הקטין, ובלבד שלא יוחזק קטין יותר משבוע ימים מחוץ לרשותו של האחראי עליו אלא באישור בית המשפט.

(ב) אין בהוראות סעיף קטן (א) כדי להסמיך פקיד סעד להורות ללא הסכמת האחראי על הקטין, כי הקטין ייבדק בדיקה פסיכיאטרית או כי יאושפז בבית חולים, אך רשאי פקיד הסעד לנקוט אחת מאלה:

(1) לפנות בענינו של הקטין לפסיכיאטר מחוזי, על מנת שישקול אם להורות כי הקטין יובא בדחיפות לבדיקה פסיכיאטרית לפי סעיף 6 לחוק טיפול בחולי נפש.

(2) להביא קטין לבית חולים לשם בדיקה רפואית, נפשית וגופנית, בידי פסיכיאטר מומחה לילדים ולנוער, לצורך החלטה לפי סעיף 5 לחוק טיפול בחולי נפש.

סעיף 5 לחוק טיפול בחולי נפש מתייחס לאשפוז כפוי. (אשפוז כפוי הוא אשפוז בו מגיעים כמה בריונים ולוקחים את הילד חסר הישע בכח למתקן הכליאה פסיכיאטרי)

סעיף 6 לחוק טיפול בחולי נפש מתייחס לבדיקה כפויה.  (בדיקה כפויה היא בדיקה במהלכה מגיעים כמה בריונים ולוקחים את הילד חסר הישע בכח אל הפסיכיאטר)

מתוך דוח של משרד הבריאות עולה כי:

בשנת 2007 דווח על 1,213,264 ימי אשפוז מלא בסך הכל (קטינים + בוגרים)

עלות ממוצעת ליום אשפוז כזה היא 1300 ₪, עלות שכוללת שכר לצוות, עלות הסמים והזריקות הפסיכיאטריות, עלות אחזקת המבנה וכן תשלומים לקבלני משנה שונים.

ובסיכום פשוט מדובר על כ- 1.6 מיליארד ₪ שמוזרמים מדי שנה לבתי החולים הפסיכיאטרים והמחלקות הפסיכיאטריות לצורך אשפוזים כפויים מלאים ומיותרים, כל זאת מכספי משלם המיסים.

IshpuzKafuyמוות של מאושפזים

בשנת 2007 דווח כי השהייה הממוצעת של משתחררים עומדת על 84 ימי אשפוז בעוד שהשהיה הממוצעת של נפטרים במהלך האשפוז עומדת על 1,241 ימי אשפוז. מאחר ומחלה פסיכיאטרית אינה מחלה פזיולוגית קרי האנשים שנכנסו לאשפוז הם בד"כ בריאים פזיולוגית, יוצא שמוות של נפטרים במהלך האשפוז מקורו בגורמים אחרים שקשורים לאשפוז עצמו ועל משרד הבריאות לבדוק, מה גורם למקרי מוות במהלך אשפוז פסיכיאטרי.

מסקנה: ככל שאתה מאושפז יותר זמן בבית החולים הפסיכיאטרי, סיכוייך למות שם גדולים יותר.

מסקנה זו מתחזקת עוד יותר מן הנתונים הבאים לשנת 2007:

87% מבין אלו שמתו בתוך בית החולים לא התאבדו אלא מתו בנסיבות אחרות שאינן ידועות, האם מתו כתוצאה מהידרדרות בבריאותם בשל תופעות לוואי של התרופות הפסיכיאטריות שנטלו? או האם כתוצאה מאלימות בתוך בית החולים? 13% הנותרים מתו כתוצאה מהתאבדות.

כפי שניתן לראות מהתרשים, יותר אנשים מתים בהיותם בבית החולים מאשר בהיותם מחוץ לבית החולים. (כ-60% מבין הנפטרים מתו בתוך בית החולים)

מסקנה: אם נכנסת לאשפוז פסיכיאטרי סיכוייך למות במהלך האשפוז גבוהים יותר מאשר סיכוייך למות מחוץ לבית החולים.

בתי חולים פסיכיאטרים אינם מרפאים, הם רק ממיתים.

___________________________________________________________________________________

קופסה שחורה – תחקיר של עמנואל רוזן וענת גורן על זוועות האשפוזים הפסיכיאטרים

חלק א'

חלק ב'

11 תגובות to “אשפוז פסיכיאטרי – כמה זה עולה לנו משלמי המסים?”

  1. איתן said

    לרונית שלום! המפרים על ההתאבדויות זועקים לשמיים ,
    זה מוכיח שהמערכת מרויחה מהענין- יש להפנות זאת :
    1 במכתב לעורכי העיתונים
    2 לכל חברי הכנסת
    3 הממונה על עניני הילדים בשוק המשותף ,
    בלי שיש מי שמרויחים מצב זה לא היה מתקיים, -ממה נפשך מי שכנע לממן הכספים האדירים ? ת, מי שמרויח מכך, והרי זה ברור וזועק לשמיים -להציל להציל הילדים (זיכרו מה נגרם מהאדישות לפני השואה באירופה,
    4 זה החומר הכי חשוב הכי חשוב להעביר לכל הגורמים -צריך לענין העיתונאים

  2. דוד said

    בלי לפגוע בחלק משופטים ועו"ד שהגונים מאוד /מאחר ולעם ישראל אין אלוהים פושעים קטנים חוזרים בתשובה /פושעים גדולים לומדים משפטים ינהיים אלוהים/ואלו שולטים בכל המערכות במדינה /ומחסלים את המדינה כמו סרטן/לכן סופה של המדינה באופק [פנסיונר שהתנצר לאחר ושופטים יהודיים גזלו ילדיו ודרדרו את בנו לעולם הפשע]

  3. דוד said

    האם לא כדאי לחלק את המליארדים האלו /ישירות לאותם פושעים שהורסים את הילדים / בכך למנוע הרס הילדים/ ואת עם היהודי שחי בישראל מפני השמדה [פנסיונר שהתנצר לאחר ושופטים יהודיים גזלו ילדיו ודרדרו את בנו לעולם הפשע]

  4. addicted19 said

    אני חייבת לציין שכתבה זאת היא חד צדדית…
    נכון, אשפוז במחלקה פסיכיאטרית זה לא הכי כיף בעולם ויש לפעמים חוסר צדק אבל זה מציל חיים של המון אנשים ואני בינהם…
    מאז שהייתי בת 16 ידעו על מצבי הנפשי הגרוע. הייתי בכמה בתי ספר תיכוניים- בראשון פנו להורים שלי שיקחו אותי דחוף לטיפול. בשני- פנו לרווחה כדי שתנסה לעשות משהו מכיוון שהורי התנגדו באופן נחרץ לאשפוז פסיכיאטרי (בין השאר בגלל האופן שבה החברה מציגה אשפוז מסוג זה ואתר כמו זה מנסה לחדד). הייתה סכנה אמיתית לחיי- ניסיונות התאבדות בכל מיני דרכים ואף התנהגויות שמסכנות את חיי.
    מהבית ספר השלישי בו למדתי הלכתי לבסוף לאשפוז פסיכיאטרי-
    בהתחלה שנכנסתי לשם זה היה נורא עבורי בגלל שנועלים אותך ואומרים לך מה לעשות. אבל תוך כמה זמן גיליתי שם אנשים מדהימים, תומכים וחמים. לא כולם (בהתאם לתפקידם) אבל הרוב המוחלט. אף פעם לא אהבו אותי. ובכל מסגרת שבה הייתי לא ניסו להכיר אותי ולעזור לי. וביסודי אפילו שנאו אותי- ואני מדברת רק על המבוגרים.
    שם בפעם הראשונה זכיתי לקבל אהבה ותמיכה. כמו שאמרתי לא תמיד היה כיף ולפעמים היה קשה מאוד. הייתי מאושפזת במשך שנה- חבל לי שאתם מצטערים על זה, שזה גוזל ממשכורתכם אבל אני חושבת שזה שווה כי זה מציל הרבה חיים של אנשים שגרים בארצכם. וחוץ מזה שיש המון אנשים שחיים על חשבון המדינה בלי לעבוד או לנסות לעבוד כמו שאר האנשים. עכשיו אני הולכת לתרום את חלקי למדינה. אמנם לצבא אני לא יכולה ללכת אבל אני מתחילה בקרוב שירות לאומי למרות שיכולתי להתחמק בקלות וגם למרות גילי המאוחר יחסית לשירות כי אני בת 19.5. ואני מתכוונת לעבוד כל חיי (בתקווה שלא יהיה לי עוד משבר נפשי) ולשלם מיסים- בין השאר כדי שיוכלו לעזור ולהציל חיים… ולצערי גם לממן כסף לאנשים בממשלה שהם אלה שגוזלים את כספי המדינה.
    אני מקווה שהצלחתי לפחות להראות לכם את הצד השני ולא רק את הצד הרע של המחלקות הפסיכיאטריות. שחלקן לא גרועות אלא אפילו טובות.

    • רונית said

      את שייכת למיעוט קטן מאד, משום שמרבית המאושפזים ניזוקו מן האשפוז הפסיכיאטרי ואם היית יודעת לקרוא נתונים, וכנראה שאינך יודעת, היית רואה לפי התרשים כי מרבית המאושפזים מתו בתוך בית החולים, קרי בית החולים הפסיכיאטרי דרדר את מצבם.

      • addicted19 said

        קודם כל אין שום סיבה שתדברי אלי ככה.
        דבר שני- "מרבית המאושפזים מתו בתוך בית החולים, קרי בית החולים הפסיכיאטרי דרדר את מצבם." או שלא הבנתי מה כתבת או שמי שכתב את זה טועה.
        בנוסף- את היית מאושפזת? אני כן. ואני הייתי שנה שלמה ובאותה שנה ראיתי לכמה אנשים הם שינו את החיים ונתנו להם אפשרות לחיות חיים נורמטיביים המגיעים לכל אדם! כל החברים שלי הטובים הם משם וגם להם שינו את החיים ונתנו להם סיכוי. אני גם מכירה אנשים שהיו בבתי חולים אחרים (לדוגמה בית החולים בנהריה שעשו להם פה שם רע מאוד).
        ובואי אני אגיד לך קצת מהסיפור שלי כדי שתביני שאם הם לא היו לוקחים אותי אליהם לא היה לי סיכוי לצאת מזה- הייתי חותכת בלי שליטה. הייתי עושה לעצמי כוויות חמורות. הייתי נוסעת בטרמפים עם ערבים וגם באמצע הלילה. לקחתי סמים. שתיתי אקונומיקה וגם ניסיתי המון פעמים להתאבד. ועוד דברים… חייתי חיים שלמים של סבל.
        לאף אחד לא היה אכפת! כל המסגרות שהייתי בהן לא ראו כמה הילדה הזאת סובלת ורק הוסיפו לסבל. אולי, אם הרווחה ובית הספר היו מתערבים קודם היו חוסכים לי שנים של כאב, שנאה עצמית ונזקים שגרמתי אני לגופי.
        אני לא אומרת שכל בתי החולים והמחלקות הפסיכיאטריות מוצלחות וטובות ושלא עושים טעויות. ולא אומרת לרגע שזה כזה קל וכיף. אבל אין לך ולאנשים זכות להראות רק את הצד הזה ולהתעצבן ולדבר בגסות למישהי שסבלה כל חייה ומנסה להראות לך שזה לא חד משמעי! ואת יודעת, כל האשפוז ניסו להראות לי שהחיים הם לא שחור ולבן. כדאי לכם לחשוב על זה…
        ולפני כמה זמן עשו בלגן גדול בתקשורת לבית חולים בו הייתי מאושפזת וכאב לי לראות מה שהם אמרו על המקום. ועוד בלי לבדוק. ואני ועוד מאושפזים לשעבר אחרים והורים לילדים שהיו מאושפזים ניסינו לכתוב תגובות לנאמר בתקשורת… ואז הבנתי למה צריך לחשוב טוב על כל דבר שמשודר ולא להיות כל-כך בטוחים שהראו את כל הצדדים ושבכלל הראו מה שבאמת קרה.

  5. אכפתית said

    טוב אז כמו שאת אומרת היית צריכה תשומת לב חיובית אהבה אמיתית והבנה וכנראה שסוף סוף מצאת את זה במקום שהיית בו.
    ואני טוענת שכל מי שמתאשפז במקום כזה הוא בן אדם שיש לו מצוקה רגשית וחוסר באהבה או הבנה או גבולות אבל לא חוסר בתרופות !!!!!
    אז מה הצורך להלעיט ילדים קטנמים כל כך ולקשור אותם בחדרים מפחידים כדי שישתגעו באמת ?
    הרי שאם נכנסת שפוי נראה לי שאין סיכוי רב שתצא משם שפוי…

    כואב והורס
    עדין אני שמחה בשבילך שעזרו לך במקום שהיית בו
    ולמה את נמנעת מלכתוב את שם המוסד שעזר לך ?

  6. אכפתית said

    סליחה אבל מה הקטע להתנצר ?
    כבר קראתי פה על שניים שמאיימים או כבר ביצעו התנצרות
    מה ליהדות ולחולרות שמתעללים בילדים באשפוז כפוי ?

    מה, אצל הנוצרים הכל יפה וורוד ?
    האם לא היתה זו הכנסיה הנוצרית שכפתה את הנצרות בכח בכל יבשת וארץ אליה הגיעה ואם לא אז העלו אותם על המוקד ושרפו אותם חיים !!

    מה הקשר לדת?

  7. אכפתית said

    ווואו כמה הנוצרים טבחו ביהודים בשם הדת ?
    שאני אזכיר לכם את מסעות הצלב ועשרות אלפי היהודים שטבחו בדרך לכבוש את ירושלים?
    גרוש אנגליה?
    פרעות תחת"ט
    גירוש ספרד ופורטוגל וחצי מליון יהודיה בתשעה באב?
    העלתם על המוקד של יהודים ואנוסים והתעללות במרתפי האינקויזיציה בשם הצלוב ימח שמו?

    ואחר כך הנאצים שמחו 6 מליון יהודים רק מפני שהם יהודים ובדקו שזה כך עד 4 דורות אחורה ?????

    קיבינימאט
    יהודים שוטים
    הצלחתם להרגיז אותי

  8. פנסיונר שהתנצר said

    למה מוחקים תגובה שלי [לאיכפתית]האם אצל יהודים אסור לכתוב את האמת [פנסיונר שהתנצר לאחר ושופטים יהודים גזלו ילדיו ודרדרו את בנו לעולם הפשע]

להשאיר תגובה

 
