הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

ענבל עמרם אינה עונה

Posted by הרהורים על משפחה וילדים ב- אוקטובר 9, 2010


באוגוסט השנה פסק בית המשפט המחוזי כי משטרת פתח תקוה התרשלה באופן חמור בתפקידה והפקירה את ענבל עמרם למותה. ענבל עמרם, בת 20 נדקרה ונחטפה ע"י גנב מכוניות, שעות ארוכות חלפו מאז החליטה המשטרה לפעול לנסות לאתר את ענבל. בזמן היקר הזה בו לא עשתה המשטרה דבר, שכבה ענבל עמרם בשדה ודיממה למוות. בית המשפט דחה את עדותו של הפאתולוג יהודה היס שעובד באופן צמוד עם המשטרה, ואשר טען כי היא מתה זמן קצר לאחר שנחטפה וקיבל את קביעתו של העד המומחה מטעם המשפחה, אשר קבע כי היא מתה רק דקות ספורות לפני שנמצאה והיה ניתן להצילה לו המשטרה היתה פועלת מהר.

פסיקתו החמורה של בית המשפט, לפיה המשטרה יכלה למנוע את מותה של ענבל עמרם אך התרשלה והפקירה אותה, לא מטרידה כנראה את צמרת המשטרה. למרות תפקודה הלקוי של תחנת פ"ת והממונים עליה בליל הרצח מגלה בדיקת מעריב בקישור הזה: תשעה מעשרת השוטרים והקצינים האחראים למחדל דווקא זכו מאז לקבל קידום. איתן לייזר, היומנאי שזרק את האב מן התחנה וסרב לטפל בתלונתו, לא פוטר מן המשטרה וממשיך לקבל שכר מלא ממשלם המיסים, הנה הפרופיל שלו בפייסבוק, שם הוא טוען באמרת הכנף הנדושה שלו כי להתעצבן זה להעניש את עצמך על טפשותם של אחרים. שאלו עצמכם מי כאן הטיפש ומי כאן לא התעצבנה, אלא שילמה בחייה בשל טפשותם של אחרים….

בית המשפט קבע כי:

החוקרת התורנית באותו לילה, ורד צוברי: היומנאי טען כי התקשר לצברי כדי לקבל הנחיות כשהגיעו בני המשפחה להגיש תלונה, אך זו טענה בפניו כי היא ממהרת הביתה משהסתיימה המשמרת שלה. בבית המשפט טענה צברי כי לא אמרה את הדברים, אלא טיפלה בתיק אחר. השופטת הביעה ספקות לגבי אמינותה, אך צברי ממשיכה לשמש כחוקרת בתחנת פתח תקווה ובימים אלה נמצאת בחופשת לידה.

אחראי משמרת בתחנת פתח תקווה, בני בידני: לא פעל כמצופה ממנו מתוקף תפקידו ולא הורה ליומנאי לקבל את תלונת בני המשפחה, למרות שהיה עד כשגורשו בני המשפחה מהתחנה. גם לגביו מצאה השופטת כי פעולתו הייתה רשלנית והביאה למותה של ענבל עמרם. אלא שבידני קודם גם הוא ומשמש כמפקד שאינו קצין בתחנת פתח תקווה.

קצינת החקירות של משטרת פתח תקווה, רב פקד סימה דרעי: ביום האירוע הייתה בביקור בבית שאן. לטענת בידני, הוא התייעץ איתה בטלפון והמתין לקבל ממנה הנחיות לאחר שבני המשפחה הגישו את תלונתם. בית המשפט רמז כי דרעי לא אמרה אמת בבית המשפט, לאחר שטענה כי היא לא זוכרת שיחת טלפון כזאת. בימים אלה היא מקודמת לתפקיד קצינת החקירות של תחנת נתניה, הנחשב ליוקרתי יותר.

מפקד תחנת פתח תקווה, סגן ניצב מוטי פלדמן: השופטת מתחה עליו ביקורת קשה, בין היתר על כך שגם כשהתמונה התבהרה בשעות הבוקר והיה ברור שהרכב של ענבל נמצא באזור פתוח ליד צומת גלילות, לא וידא פלדמן את הנחייתו לפתוח במבצע חיפוש ולהזעיק למקום כוחות. פלדמן, שקודם מאז, הוא כיום בכיר במטה הארצי של המשטרה.

צפו בסרטו של אילן שושן משנת 2008, על פרשת הרצח של ענבל עמרם ועל המחדל החמור של משטרת ישראל:

6 תגובות to “ענבל עמרם אינה עונה”

  1. אנג'ל said

    כולי תקווה כי הצביעות החוגגת תיפסק
    והחצים יופנו גם אל הרוצח עצמו ובני משפחתו
    אבל בישראל הכי קל לחבוט ולהאשים רק את המשטרה
    נכון המשטרה כשלה אך מי שרצח את ענבל הוא רוצח
    שפל ונתעב גנב רכב

    • הרהורים על משפחה וילדים said

      אם המשטרה היתה מוצאת את ענבל בזמן, אזי חייה היו ניצלים ואז כבר לא היית קוראת לזה רצח אלא נסיון לרצח. נכון, היום הוא רוצח, והמשטרה "עזרה" לו להפוך מדוקר ותוקף לרוצח בכך שהפקירה את ענבל לדמם למוות.

  2. מקרה מזעזע כמה זמן לקח למשטרה לחפש אותה
    עצוב וכואב

  3. שקד said

    נו ענבל עמרם אינה נעה רבין—אז מתייחסים אליה אחרת.
    לט המשטרה הייתה עוצרת את המכונית ביציאה מפ"ת הילדה הייתה אולי בחיים היום.

    • הרהורים על משפחה וילדים said

      הילדה היתה בטוח בחיים, לא אולי בחיים. מצאו אותה לאחר שעות ארוכות בשדה, נשמה את נשימותיה האחרונות, היא היתה חיה כשמצאו אותה, אבל כבר היה מאוחר מדי, היא היתה מרוקנת מדם, דיממה למוות בכל השעות הללו בהן איתן לייזר ישב במשרד הממוזג שלו, קרא ספר ולא עשה דבר, לא הוא ולא חבריו שמקבלים כסף מכיסו של משלם המיסים.

  4. תום said

    עצוב ביותר אך עצוב יותר שהאטימות חוגגת ודווקא האחראים לאטימות ושגרת הראש הקטן מקודמים. אוי לנו כי אבדנו ואיו אור לגויים !!!

כתיבת תגובה