הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

תביעת ענק נגד משפחה אומנת מתעללת

Posted by הרהורים על משפחה וילדים ב- נובמבר 1, 2009


בישראל לא קיים חוק אומנה, דהיינו חוק הקובע מי רשאי להיות משפחה אומנת, כך שהכל פרוץ ולמעשה משרד הרווחה בוחר משפחות אומנה כראות עיניו ללא כל פיקוח של המחוקק. עובדות סוציאלות מגיעות לבית המשפחה האומנת לבדוק את הילדים רק פעם בחודש למשך שעה וחצי-שעתיים, זה הכל !!!

אישה בת 34 הגישה לבית המשפט תביעה של יותר מ-2.5 מליון שקל נגד משפחתה האומנת לשעבר, משרד הרווחה ועירית פתח תקוה.  האישה טוענת שכשהייתה בת 4 הפנו אותה משרד הרווחה ועירית פתח תקוה למשפחה אומנת שהתעללה בה קשות.

היא הועברה למשפחה עם אחד מאחיה, מאחר ואימם סבלה (לכאורה?) ממחלת נפש. בכתב התביעה שהוגש באמצעות עו"ד רותם אלוני-דוידוב מתל אביב, נטען בין היתר:

"סבלנו שם מחרפת רעב, נאסר עלינו לגשת למקרר ולארונות המטבח. נתנו לנו מנות מזון קצובות, לפעמים רק פרוסת לחם ביום. בכל פעם שביקשנו עוד אוכל חטפנו מכות. פעם אחי אכל שקשוקה שהייתה במטבח והוכה. זרקו את השקשוקה לפח ודרשו מאיתנו לאכול אותה מתוכו."

"במקרה אחר נעלו את אחי בשירותים, בעקבות כך הוא התחיל להרטיב בלילות. כעונש הכריחו אותו ללבוש חיתול ולעמוד במרכז הבית כשכולם צוחקים עליו".
טענות נוספות שהעלתה האישה: "במשך כמה שנים שימשתי שפחת מין של אחד מבני המשפחה."

רק כשהייתה בת 8, בעקבות התערבות של אחד מבני משפחתה הביולוגית, הועברו היא ואחיה למשפחת אומנה אחרת. בתביעה נטען שהחיים בבית המשפחה המתעללת שיבשו את חייה. עוד נטען: " שירותי הרווחה של עירית פתח תקוה ומשרד הרווחה כשלו כשל חמור כשהעבירו את הילדים למשפחה אומנת ללא כל פיקוח."

מעירית פתח תקוה נמסר: "האחריות על שירותי האומנה היא של משרד הרווחה". ממשרד הרווחה נמסר: "נגיב כשהתביעה תגיע אלינו."

כתבה נוספת בנושא: "אונס לכל החיים" מאת מרב דוד, מעריב "סופשבוע", 2004

DSC_0016A

3 תגובות to “תביעת ענק נגד משפחה אומנת מתעללת”

  1. neliron said

    האם מישהו יודע מה קורה ומה החליט בית המשפט.

    • moris551 said

      הכל דלתיים סגורות צריך להפסיק את עניין הדלתיים סגורות ,,דלתיים סגורות זה רק עם ההורים מבקשים ולא הדלתיים יהיו פתוחות די לסבל המשפחות שהרווחה רואה בהם פרנסה והכנסה מסבל ….

  2. moris551 said

    גם לי לקחו ילד בכוח גם אני מתנגד לכך שהוציאו את בני בכוח הייתה עובדת סוציאלית בשם מיכל וייס שעבדה ברווחה ביפו שיקרה כל הדרך והלצה פסיכולוגים להסכים עם דרישותיה מכיוון שהעובדת סוציאלית העבירה את בני למשפחה אומנה והודיע לי כדאי לך שבנתיים הילד יורחק מבית היתומים כדיי שלא ידבק במחלות שיקלקלו את בריאותו הסכמתי ולא הבנתי את הדרישה חשבתי לטובת הילד והיא הפכה את המציאות כאילו ויתרתי היא מתוגמלת בעבודתה עוד ועוד ילד מסמים אותה כאישה ששומרת לרווחה על מקום עבודתם וכך היא דואגת לעבודה רצופה ומתוגמלת מהורים אומנה ולא חסר בה רשע כלפי אמרה לי שהילד מונגולאיד והוא לא אמרה צריך אור מיוחד והוא לא צריך הכל היה שקרי ואני לא התכחשתי לאבהותי למרות המרמור אותו עברתי ממנה אמרתי שאני רוצה את הילד למרות כל המחלות הסופניות עלהם את מתכוונת והיא ענתה לי שאתה לא יכול להיות לו וגם לא ניתן לך את הילד ובסוף הודיע שזה בלתי אפשרי להעביר את הילד אלי ויש לי בית והכנתי לו חדר הם אפילו לא באו לראות את האופציות שלו אני הקרבתי וגם לו לא נתנו לגדול בבית הביולוגי שלו עוזי משולם צדק הוא ידע על כך ורק היום אני מכירים בצדקתו אני תומך בעזרא לאזרחים בכסף שיחזיקו ילדהם ולא להעביר כסף למשפחות אימוץ כי הילד יכול לקבל את הכסף כשהוא אצל הוריו הביולוגים מיכל וייס עובדת סוציאלית מיפו הימך שמה ושם זכרה היום הילד בן 14 ואני רוצה כבר לפגוש אותו מספיק עם העונש הלא עוול בכפי רוצה בחזרה את בני הוא מופיע בתמונות הקיר שלי

כתיבת תגובה