הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

הסיפור של אלה (נטע כהן)

סיפורה המזעזע של נטע כהן, בת לאם חד הורית ונערה מצטיינת בלימודים, אשר נרדפה ע"י רשויות הרווחה בכרמיאל ואושפזה בכפיה במחלקה פסיכיאטרית עד שנאלצה להימלט מן הארץ.

מחקר מכון חרוב קובע: משרד הרווחה פוגע בילדים באופן שיטתי

המראת חירום – חלק א'

המראת חירום – חלק ב'

המראת חירום – חלק ג'

המראת חירום – חלק ד'

המראת חירום – חלק ה'

שחקנים ראשיים: לימור עופרת אוסטרובסקי יועצת בית הספר אורט הורוביץ, יצחק מעוז פקיד סעד לחוק הנוער בלשכת הרווחה בכרמיאל, שרית פישל עבאדי עובדת סוציאלית לנערות, רותם אלקובי אלבז פקידת סעד לחוק הנוער, מרגריטה סלוב עובדת סוציאלית משפחתית, פנימית טוביה בקיבוץ הרדוף, דר' מרסלו שפיץ מנהל המחלקה הפסיכיאטרית הדרכת הילד בבית החולים בנהריה, ויקטור חזנוב פסיכיאטר מחוזי משגב, מיכאל קוזולין פסיכיאטר, עמותת קמה, שמחה שחורי, צביקה שחורי

תגיות: ילדים בסיכון הפרת זכויות הילד שחיתות מחלת נפש מחשבות שווא פסיכוזה ריספרדל רידזין פרנויה הפרעת אישית אבחון שגוי רשלנות רפואית בריחת מוחות עינויים זריקות קשירות בית חולים טירת הכרמל תופעות לוואי סמים תרופות ריטלין משרד החינוך פנימיות מוסדות בתי יתומים פנימיה טיפולית הוצאת ילדים מחוץ לבית טובת הילד השמה חוץ ביתית חוק הנוער שופטת היאם קרוואני משפחה הורות גירושין חובת דיווח משטרה כפיה הטרדה מינית התעללות בחסרי ישע אלימות הזנחה פנימיה פוסט אשפוזית בית יתומים עולים חדשים מחלקה סגורה ועדת החלטה עוני מצוקה בית ספר אנטרופוסופי חינוך מונולוג מזון אורגני ריספרדל ריספרדון תרופות אנטי פסיכוטיות סכיזופרניה הזיות שמיעת קולות נטע כהן

34 תגובות to “הסיפור של אלה (נטע כהן)”

  1. בס'ד
    כתבות אמיתיות,בזמן אמת,סוחטות לב,ודמע של ילדי מ-"מדינת היהודים"
    ועוד בארצו !!!
    גם בגולה לא ידע עם ישראל עוולות כאלה.
    שר רווחה עלום ואטום לזעקות ילדינו הרוצים אבא,אמא אמיתיים.
    ילדי שנות ה-2000 היודעים בדיוק עוולותיהם/ן,במניעת ילדות תמימה, יזכירו לשרי הרווחה לדורותיהם,כי צלקותיהם הנפשיות והם עצמם יוותרו,מצבות זועקות לעולם הנאור את
    "שואת ילדי ישראל".

    ביתי היקרה !
    שחה נפשך,לעפר הארץ,
    לנוכח סחי מאוס,
    רדוף בצע שלמונים,
    ושופטי סדום הרימו ראש,
    ופקידות הליסטים קמו עלי,
    לא על זאת לחמתי מלחמות,
    ולויתי חבריי,שנתנו לנו אות לחיות,
    חיי שקט ושלווה,

    לא ! לא לזאת פיללתי,

    "אלהים אל דומי לך,אל תחרש ואל תשקוט אל"

  2. יובל שם בדוי said

    מה שסופר בסרט הזה הינו רק קצה המזלג – מאחר וחוויתי סיפור קשה יותר על בשרי החלטתי לא לוותר – ואכן הצלחתי – מדינת ישראל המתיימרת להיות מדינה ערבית מתקדמת אבל בפועל מדינת ישראל הפכה למדינת מערב פרוע וחלק נכבד מהמעבר הזה קרה תודות לרווחה ולפסיכיאטריה , הרווחה מגייסת את בני האנוסים שעלו לארץ מצפון מערב אפריקה אשר הוריהם הגיעו לשם מגרוש ספרד – ואילו הפסיכיאטריה מורכבת ברובה מאנשים קשים ואטומים שנולדו לתוך כפיה רוסית והגיעולכאן חלקם כלל לא יהודים הם נותנים את ההוראות ובני האנוסים מבצעים הם נהנים מהפגיעה והשליטה באנשים אחרים .

  3. neliron said

    עדות מזעזעת קשה נוגעת ללב . הו ילדה מה ראו עיניך צמרמורת כאב לב על סיבלם של ילדים מסכנים ילדים עקורים מאימותיהם עקורים ממשפחותיהם
    זועת מדינת ישראל הו אלקים שמע את צעקת ילדי ישראל והוריהם .
    ילדתי משלשת כלואה בפנימיה מנותקת מהעולם ממעטת לדבר דור שני להוצאה מהבית בגלל פקידות סעד אשכנזיות גזעניות שאין להן לב ונפש וחושבות רק על לעשות כסף .ליבי ליבי לילדי ישראל . ליוצרי הסרט והילדה אתם פשוט גדולים אנשים טובי לב שילדים הוא בליבכם צדיקים בסדום . תודה תודה תודה

  4. גאולה said

    אל פנו לעובדי רווחה לעולם
    תלכו רק למשטרה
    ואם הם שולחים אותכם לרווחה
    וותרו
    ואם המצב קשה צאו מהארץ
    כל פתרון אחר – מסוכן

  5. אוריאור6 said

    בס'ד
    ראיתי באתר זה תחת הכותרת "מי מרוויח ממדינת הרווחה" מ-31.7.09
    כותבת לורי דברים קולעים לדמותה של פקידת הסעד,ואצטט:
    "בשיחה שקיימתי היום עם חוקר בכיר במשטרת גבעתיים,אמר לי השוטר,כי הכח של פקידי הסעד הוא מעל ראש העיר !
    זאת אומרת,שהמדינה עצמה נותנת היא שנותנת סמכויות דיקטטוריות לנשים ירודות מבחינה שיכלית וקוגנטיבית,תאבות כח,לשלוט באנשים אחרים…"

    ואוסיף הן שמות עצמן בחזית הדברים,גם לפני השופטים.
    תחושת השיכרון של ירודות אלה,באה לידי ביטוי בנקמנותן בגברים !
    לכן !!!
    טרם תביעות מע' המשפט,על עוול משפטי כפי שקיים כיום לרוב,ובאין מפריע יש לתבוע את פקידות הסעד תביעות אישיות,מאחר ועל פי נהלי תקשי'ר,עובד מדינה משקר (ביודעין).
    לא יקבל הגנה משפטית מטעם המדינה.
    לכן,יש לתעד ולהקליט כל אירוע עם פקה'ס,ולשמור.
    פקה'ס לרוב מגובות בבימ'ש,מושכות זמן "ולא זוכרות" לפתע !

    תיעודים אלה ירעננו את זיכרונן.

  6. אלוהים ישמור למה שלחתם אלי את הזוועה הזו הרסתם לי את השבת וטיני מפסיקה לבכות האם אני הכתובת לתיקון העבלות,שילחו את זה לבית משפט העליון הגישו תלונות במשטרה,צאו לרחובות ולצמתים וחלקו את הסיקטונים צרובים על דיסקים.לארגן הפגנה ענקית ליד עריית כרמיאל הפושעת.אלוטהים ישמור אל הד"ר שפיץ הנתעב אינו אחר סורג וברית?איך אם בית שמחוני עדין בתפקידה מרשעת מלידה?איך פקיד הסעד ןהעובדת סוציאלית אילנית לא נותנים את הדין.אלה ילדה נבונה שהשם ישמור את צעדיך וקבלי את התנצלותי שמדינתי גרמה לך כזה עוול.וכמו שאמר ישו לפני צליבתו "סלח להם אבי כי הם לא מבינים מה הם עושים" חיזקי ואימצי אלה היקרה ומי יתן שבמהרה תבוא ישועה לרבים שהיום במצב שבוא היית.הסירטונים חידדו אצלי יותר את הצורך להתנצר כי אני כואבת ומתביישת שיהודי מעולל כך ליהודי ואולי התנצרותי בעתיד הקרוב תביא מעט שלווה לנפשי בידיעה ברורה שאיני שייכת יותר לעם הזה.

  7. addicted19 said

    כתבתי תגובה בכתבה "אשפוז פסיכיאטרי-כמה זה עולה לנו"
    אני אשמח אם תקראו… אני בת 19.5 והשתחררתי לא מזמן לאחר שהייתי מאושפזת שנה במחלקת נוער.
    תראו גם צד אחר.

    • אילנה said

      איפה אפשר למצוא את הכתבה שלך?? אשמח לקרוא אותה (בתי עומדת לעבור איבחון פסיכיאטרי על סמך ה"פקודות" של פקידת הסעד ועו"ס והכל בגלל שהיא לא מצליחה להשתלב עם חברים בביה"ס.

  8. אכפתית said

    לסוזן זנטי
    תקראי מה עניתי לך כתגובה להתנצרות בתגובה אחרי מה שADDICTED כתבה באשפוז פסיכיאטרי- כמה זה עולה לנו

  9. יוסי said

    לא רוצה לקלל אבל המערכת הפסיכיאטרית הזו שעובדת במשותף עם הפקידות סעד המעצבנות, ממש עולה לי על העצבים!!!!!!!!!

  10. מטופלת said

    זה שהפסיכיאטרים אמרו שהנערה עקרה, זה לא אומר שהיא עקרה.
    רופא נשים גם לא בהכרח יודע בוודאות. היו מקרים של נשים שרופאי נשים אמרו שהן עקרות והן ילדו. מומלץ לבדוק שוב במכון פוע"ה:
    http://www.puah.org.il/
    לפעמים יש לרופאים אינטרסים לגבות אחד את השני, ולפעמים אפילו כי הם חושבים שלבלבל מטופל זה יחמיר מצב נפשי של מטופל, במיוחד כאשר מדובר באישה עם היסטוריה פסיכיאטרית, גם אם ההיסטוריה מבוססת על שקרים והיא בעצמם שקר אחד גדול.
    לי בעצמי יש היסטוריה פסיכיאטרית, רק שבניגוד לכתבה, שלי היא אמיתית ואני באמת צריכה תרופות, וחלק מהתרופות גרמו לי לאבד את המחזור. רופא הנשים אליו הלכתי לא היה מודאג, והיה לי מזל שחלק מהפסיכיאטרים שטיפלו בי עשו את זה בכוונות לא רעות וגם עזרו. בניגוד לכתבה בהם אלו ילדים שכתבה אחת כזאת צריכה לגרום לכל המדינה לרוץ לשם, להעמיד את כל אנשי המקצוע לדין באשמות שידרשו ענישה חמורה ולסגור את המקום.

  11. פנסיונר שהתנצר said

    הסכנה ליהודים היא ממערכות שילטוניות /ולא אירן /כי השילטון בהליכי חיסול של העם/[פנסיונר שהתנצר לאחר ששופטים יהודיים גזלו ילדיו ודרדרו את בנו לעולם הפשע/מפחד שופטים יהודיים גידלתי עצים במקום ילדים /יעל גרמן ראש עיריית הרצליה שאין לה אלוהים גזלה עציי וחצר ביתי /לכן התנצרתי 0523400161

    • חני said

      סליחה על הבורות…
      עם כל הצער בדבר של מה שעברת…וליבי עימך… על העוולות שנעשות – ובגדול, שכן, גם אני כמעט נפלתי קורבן להתנהלות ההפחדה הזו…
      אבל האם להתנצר פתר את הבעיה? כנוצרי – פה בארץ, זה פותר משהו?

  12. אני said

    'אלה' נערה מקסימה, אמיצה, מדהימה… אין מלים. שבית את ליבי. פשוט מדהימה, כמה כוח וחוסן נפשי – לא יאומן אחרי כל מה שעברת. תודה תודה על הסרטים. אם קודם דעתי היתה גרועה על כל המערכות הללו כעת אני יודעת שעשיתי את הדבר הנכון. גם אני 'חד הורית', והרווחה ניסו מספר פעמים להדחף אל חיי והצלחתי להדוף אותם בהצלחה עד שבני הגיע לתיכון שם הצליחו להפיל אותי בפח, בדיוק כמו אצל 'אלה' במתק שפתיים בהולכת שולל הגענו לספו של אישפוז כפוי.
    הילד אמן בחסד, רגיש, חכם, רק מה-לא ממש מסתדר חברתית (עם הבבונים בשיכבה). הביאו אותי בתחבולות לחתום על הסכמה לאבחון כשאפילו לא הבנתי במה מדובר. הפסיכולוגית 'איבחנה' אותו כפסיכוטי על סף התפרצות, מסוכן לעצמו ואולי אף לסביבתו לדעתה צריך להיות מטופל בתרופות ואף להתאשפז. למרות שכידוע, אין לה שום הסמכה לאבחונים מסוג זה, היא הרי לא רופאה, וזה היה המזל שלנו. מערכת שלמה התגייסה לנסות 'לשכנע' אותי (באיומים שאם לא אסכים בטוב העניין יועבר לטיפול הרשויות) להסכים לשלוח אותו מיד, הנה המכונית כאן מחכה, לאבחון אצל פסיכיאטר מחוזי. בשלב הזה עצרתי את הסוסים והברחתי אותו מהאזור.
    אם היו לי ספקות כלשהם, כעת לאחר שצפיתי בסרטונים הבנתי ממה הצלתי אותו. היו שניסו לדבר על ליבי, אולי כדאי לשמוע להם, ולו רק שלא להסתבך, אני ידעתי רק דבר אחד שכל העסק הזה הלך רחוק מדי, ומרגע שיגיע לפסיכיאטר זה יוצא מידי ומידיו-הלך עליו. עכשיו אני רק מבינה כמה צדקתי. תודה.
    דרך אגב הרווחה הגיעו אלי כמובן בסופו של דבר – "מה שלומכם? אפשר לעזור? הכל בסדר? אני כאן אם תרצי עזרה", "לא תודה ושלום גם לך". מכיון שהוא כבר מחוץ להשג ידם, בזה נגמר העניין.
    מכיון שמעולם אי פעם בחיי לא פניתי אליהם, ולא נזקקתי להם, אבל הם תמיד הגיעו אלי בכל מיני צורות, תמיד היה ברור לי שאלמלא הייתי חד הורית לא הייתי שומעת מהם אף פעם.

  13. קרן said

    כדאי שתבדקו את העובדות שלכם. המערכת לא מושלמת, לביה"ח אין מספיק תקציבים וברור שיש דברים לא תקינים שצריך לתקן. אבל לשלול טיפול, תרופות, רופאים ואשפוז לגמרי?! ברור שכל מי שנכנס למערכת כזו סובל, הוא הרי לא היה מגיע לשם אם הכל תקין. דחייה חברתית, אי השלמת בגרויות, הרטבה, זה חלק מהסימפטומים.
    חשבתם על זה שאלה נמצאת עכשיו ברמיסיה ולכן היא מתפקדת? אגב, יש לה עדיין גוון פרנואידי בדברים. אם ילד פסיכוטי לא מטופל כל התקף חוזר פוגע לו במוח והמוח קטן (תאים במוח מתים), יש צילומי MRI שמוכיחים את זה וכל התקף חוזר מחמיר את המצב. כדאי שתתעדכנו בעולם המדע והמחקר.
    חובת הדיווח זה לא ערך זה חוק. בוא נטאטא את כל הדברים מתחת לשטיח, לא נדווח, הורים ימשיכו לאנוס, להתעללל, לא לטפל בילדיהם או לטא להגן עליהם. אח"כ נתקומם למה לא הצילו את הילד שהתאבד או שרצח, למה לא עוצרים את האלימות ומטפלים בילדים ונוער, למה לא מטפלים בנערות אנורקסיות. אתם מעדיפים שירעיבו עצמם למוות?
    להזכיר לכם כמה הורים שנראים נורמליים מתעללים בילדים: על רוז פיזם שמעתם? ומה עם זוג הרופאים שהתעלל בילדיו? ומה עם אליאור חן? יש כמות עצומה של ילדים שסובלים במשפחות שלהם וסיפורים מזעזעים שלא מתפרסמים, כשהוצאה מהבית זה המוצא האחרון. ברווחה קורסים תחת העומס ולא מצליחים לטפל בכולם! אני טיפלתי בילדה שסיפרה לי שאבא שלה נוגע בה (איש אלים שהתעלל בכל המשפחה, היכה את אחותה כשהיתה בת שנה וחצי!) ולקח לרווחה שנה (!) לשלוח חוקר נוער! הילדה ואימה היו במצוקה נוראית מכך, חוששות שבכל יום הוא ירצח את האם.
    הוצאתם דיבה על אנשים שעושים את העבודה שלהם. מה האינטרס שלהם לעשות זאת? עו"ס מקבלים בעצמם השלמת הכנסה בעבודה כפוית טובה. המלחמה שלכם בממסד תגרום להפקרת ילדים ותחזיר אותנו 100 שנים אחורה! תציעו אלטרנטיבות טובות יותר.

    • הרהורים על משפחה וילדים said

      מי שמוציא כאן דיבה זו את !! את מוציאה דיבה ולשון הרע על ההורים ועל הילדים !! אל תביאי לי את המקרים הקיצוניים שהגיעו לתקשורת. במרבית המקרים אין הצדקה להוציא ילדים מהבית ואני תקווה שכל הילדים שנפגעו מכם בגין הניתוק מן המשפחה, יתבעו אתכם בעתיד בנזיקין. תביעת נזיקין נגד פקידת סעד בגבעת שמואל שהסבה נזקים בלתי נתפסים לשני ילדים בכך שגרמה לניתוקם מאביהם מתבררת עתה בבית המשפט המחוזי. במרבית המקרים בהם הוצאו ילדים מהבית לא הוגש כלל כתב אישום נגד ההורים, אז אל תבלבלי לנו את המח על התעללות מדומה ושאר קשקשת.
      את חובת הדיווח מנצלים יהודים רעים לנקמות ולאינטרסים אחרים כדי להפיל אזרחים תמימים בגין תלונות שווא במשטרה.

      רמיסיה שממיסיה, מציעים לך לא להוציא דיבה על הנערה הזו, אלה, שאותה אנו מכירים אישית. את כל המחלקות הפסיכיאטריות צריך לסגור לאלתר, מענים שם ילדים.

      לגבי חוקרי נוער, גם כאן מדובר בשקרים, חוקרי נוער מגיעים לחקור ילדים על שטויות מהרגע להרגע והם גם לא יודעים לחקור ילדים במקצועיות. הם שותלים להם במח מידע דמיוני שלא היה ולא נברא, ראי מאמר על חקירת ילדים:

      חקירת ילדים – עשה ואל תעשה

      מקצוע העבודה הסוציאלית הוא מקצוע מיותר, אוכל כספי משלם מיסים, ויש לבטלו לאלתר. את הילדים שיחקרו אנשי משטרה ולא עובדות סוציאליות חובבניות.

    • ABY said

      אם כבר החלטת לייצג את משרד הרווחה, אז בואי ונדבר על מקצוע העו"ס הנלמד בראש ובראשונה מתוך בחירה אישית, ובמהותו נועד לשרת את רווחת האנשים, ולא להיפך! נכון, ועל אחת כמה וכמה, שיש מקרים שדורשים טיפול מידי, כדוגמת רוז פיזאם, וילדות שנאנסות ע"י אביהן, או תופעות קיצוניות אחרות כמו אליאור ואמא טאליבן וכדומה. אך אילמלא משרד הרווחה היה עושה את העבודה שלו כמו שצריך ובנחישות, ויפה שעה אחת קודם, אוליי רוז היתה היום איתנו בחיים! ואולי אותן ילדות שנאנסו ע"י אביהן היו מספרות בזמן לעו"ס, אם היתה מוכנה להקשיב ולא רק לשמוע, ולמהר להטיל בהן דופי. וכפתרון נגיש היתה מוציאה אותן מהבית לפנימיות או כולאת אותן במוסדות לחולי נפש?! וכפי שכבר ציינתי בתגובה שלי מטה, עם הידע מגיעה גם האחריות! ומה לדעתך מטרת התפקיד אותו את נושאת "בגאווה". האם מדובר ברווחה של אנשים? את בטוחה?! כאשת מקצוע בתחום הטיפולי ההומנטירי את נמצאת במקום המחייב אותך מעל הכל למנהיגות ומתן דוגמא אישית! כמי שלמדה כ"כ הרבה שנים, האם לא תהית על מקומך ועל התרומה שאת עשויה לשאת בשיקום של אותם ילדים, אמהות חד הוריות, ניצולי שואה, פגועי אונס, זקנים עריריים, מעוטי יכולת ועוד רבים אחרים שהחברה הטביעה בהם את תיוגה. האם לא הגיע הזמן לצאת מן הקופסא ולחשוב אחרת? אכן, התפקיד שלך דורש גם לשאת ולתת פתרונות מתקדמים ויצירתיים יותר מעבר לסטיגמות וההבניות שהתרבות מספקת לחברה. מומחיותו של אדם בתחום מקצועו נמדדת בהישיגיו? לא מדובר בהצלחות אישיות, אלא בתרומה לחברה; מה עשית כדי לשפר את פניה, מהו השינוי האפקטיבי שחוללת וחל באותם אנשים ולא בעצמך, או עד כמה צברת סטטוס מטיריאלי ומוניטין מקצועי! נסי לא להיכנס לנעליים של אחרים וללכת היכן שאחרים מעדו. בדקי היכן את יכולה לראות קדימה, ולא לאטום אוזניים או לסגור דלתות כאשר אם חד הורית זועקת לעזרה מוחשית, או כאשר ילד או ילדה החפצים בחיים נורמטיביים, ככל ילד אחר, אך בשל מצב סוציו אקונומי ירוד או אחר נכלאים בעל כורחם במוסדות "לחולי נפש" או בפנימיות ובמוסדות סגורים. למה- כי כך החברה קבעה! או כדברייך בגלל חוסר תקציב? מסופקני?! התנהלות מעין זו מסתכמת לא פחות מאשר בבורות אישית ומקצועית. אני מבינה שמקצוע זה אוליי לא מספק אותך מסיבות שהן, אך כפי שציינתי למדת אותו מתוך בחירה אישית, ואם את חשה שאין לך מה לתרום, אז ….לתשומת לבך!

      • ABY said

        עוד להוסיף לקרן… האמפתיה קודמת לאבחנה.
        ואם כבר אבחנה, האם את מוסמכת לתת אבחון קליני? ועל סמך מה קבעת שאלה נמצאת עכשיו ברמיסיה, ולכן לדעתך היא מתפקדת. או לחילופין, שיש לה עדיין גוון פרנואידי בדברים. באלו דברים מדובר?!
        לציין, שהמחקרים הם אוליי הדבר הכי אובייקטיבי בדברייך, אבל עד להוכחתם יש דרך ארוכה.

    • bullshit
      אתם הרווחה הורסים וממשיכים להרוס אותי ואת מישפחתי ועוד ממשיכים אתם חסריי מצפון ותובנה לערך חיי אדם ומישפחתו האם אתם מודעים לנזק הבילתי הפיך שאתם גורמים לי ולילדיי ולרבים כמוני.

  14. neliron said

    הנה פתרונות סגירת פנימיות הפיכתם לבתי ספר רגילים עם 15 ילדים בכיתה , הקטנת כיתות העלאת רמות המורים קבלה מפסיכומטרי 600 ולא 400 שיפור תנאי הלימוד בביה"ס מתן מענה לטיפול לילדים בקהילה ביתי לירון הוחזרה לקהילה ללא עזרה 0 שקלים עזרה לילד בחינוך הרגיל לשילוב ולא להתקמצן לתת לסייעת שכר כי למשרד החינוך עדייף סייעת ללא תואר ולשלם לה 25 ש"ח במקום לקחת מישהי עם תואר וניסיון כי עמק חפר ומשרד החינוך הקמצנים למישהי עם ידע נותנים 25 ש"ח כדי שתברח בגלל זה בחינוך ורווחה יש רק בררה אפילו הדרכה המורה והסייעתלא מקבלים כי יועצת עסוקה , ביתהספר לא קיבל הדרכה ודליה ממטיא אומרתשקיבלו הדרכה מה קורה במשרד החינוך הראש לא יודע מהזנב ,במקום ללמד את הילדים הבת שלי עסוקה במיצב והידע שלה בגלל פקידת סעד שכלאה אותה בפנימיות שווה לידע בכתה ב ולא כתה ה , אני שאולצתי ללכת ללמוד בפנימיה כי היועצת עשתה עלי קופה
    והכניסה אותי לפנימיה שלא למדתי כלום למדתי איך לפרוץ מנעול בשבוע הראשון למדתי שאני צריכה לשמור על גופי במקום להיות עסוקה בלימודים היועצת צילי גלילי מפתח תקווה הבטיחה לי שיהיה לי עתיד טוב
    גברתי אין לי עבודה ולא מקצוע אני כישלון של מדינת ישראל של משרד החינוך הכושלת פנימיות זה חינוך כושל כלא לילדים במדינה נחשלת .
    מאמא שחורה במדינה גזענית
    שרונה גל
    0543330942

  15. ABY said

    הקלות הבלתי נסבלת…של התיוג!
    לאור צפייה והזדהות עם ה"סיפור של אלה" ו"זעקת אם" – שני סיפורים שנגעו במיוחד לליבי, ולצערי הרב אינם יוצאי דופן במציאות החברתית הקולקטיבית ישראלית. לציין, שגם אני ילידת כרמיאל (שכבר מזמן לא גרה בה), וגם אני נוכחתי באותו מעמד של אלה, וגם ראיתי את אימי במעמד "זעקת האם", משום שגם אותי ואת אחי רצו להוציא מהבית בשל בעיות בתפקוד המשפחתי (הורים גרושים ואחר). אולם החוסן הפנימי, היציבות והעמידה האיתנה שהפגנתי בתור ילדה לאורך כל אותן השנים (בעיקר היכן שאחרים כשלו: מול לשכת הרווחה בכרמיאל, ומול מערכת החינוך שנציגתה- היועצת של ביה"ס הורביץ- בשעתו רותי פזנר, ומול אנשי מקצוע ואקדמיה אחרים) גרמו לי להישאר בבית עם אימי ואף להמריא הלאה בחיים למקומות גבוהים. לציין כי היועצת של ביה"ס לא נתנה לי סיכויי הצלחה בלימודים לכן הפנתה אותי למגמת אופנה (בגרות), למרות שהכיוון שלי הומני. ולמרות שיכלה מתוקף תפקידה כיועצת להציע לי אלטרנטיבות שיאפשרו לי לממש את יכולותיי, אך לאל. כמובן שבלב כבד החלטתי לקבל את המרות ולהמשיך את לימודיי בתחום, שאף אותם סיימתי בהצלחה, אך עם תחושת החמצה כבירה. למרות הכול, ברצוני לספר שעד היום הספקתי לעשות מספר הסבות מקצועיות ולעבוד בחברות הייטק מהמובילות בתחום המחשבים (דיגיטל ואינטל). ויתרה מזו, אף הצלחתי להתעלות מעל אבחנת המקור של היועצת וכיום אני גם נמצאת בשלבי סיום לתואר ראשון בפסיכולוגיה ובהצטיינות. הסיפור שלי מלמד, מצד אחד שאנו כתרבות חברתית נתונים כל העת לפיקוח חברתי, בין אם פורמאלי ובין אם בלתי פורמאלי (מנגנוני החוק והאכיפה- מוסדות וחינוך, שירותי הרווחה, פסיכיאטרים, וכדומה), במידה שבה המציאות החברתית מובנית במסגרת קבוצות הכוח בחברה ומשועתקת לכלל הציבור, הקהלים והמוסדות החברתיים ויוצרת למראית עין קונצנזוס, בזמן שמקיימת אי שוויון בכוח ובתגמולים המובנה לתוך כל המבנים החברתיים. מציאות הרחוקה מלהיות מהוגנת, משום שהיא מקפחת בעיקר את השכבות החלשות בחברה. ומצד אחר, לכם, אנשי האקדמיה, עם הידע מגיעה גם האחריות! אנו משקיעם שנים לא מעטות בלימודים לא רק בשביל להשיג סטטוס חומרי או יוקרה אישית וחברתית, אנו נמצאים במקום המחייב אותנו למנהיגות, במיוחד כשמדובר במשרות ציבוריות, ובמקצועות הטיפוליים וההומנטיריים. אנו נמצאים במקום שיש צורך אלמנטרי באתיקה מקצועית ומוסרית, אנו נמצאים בשליחות לשיקום של ילדים, אמהות חד הוריות, ניצולי שואה, פגועי אונס, זקנים עריריים, מעוטי יכולת ועוד רבים אחרים שהחברה הטביעה בהם את תיוגה. היום, לנו יש את הידע הרלבנטי לעמוד מול הסטיגמות וההבניות שהתרבות מספקת לחברה. לנו יש את הכלים החדישים למוסס את הדגמים התרבותיים ולהחליפם בפתרונות הולמים ויצירתיים יותר. לנו שי את הכוח להוביל בבטחה שינוי, ולא לאטום את אוזנני או לסגור את דלתותינו כאשר "אם זועקת" לעזרה מוחשית! או כאשר ילדה החפצה בחיים נורמטיביים, ככל ילד אחר, נכלאת בעל כורחה במוסדות "לחולי נפש" בשל סטיגמות חברתיות. "הדרך היחידה לנבא את העתיד היא להיות בעל הכוח לעצב אותו" – אריק הרפר .

  16. י.אמור said

    מזעזע אך יותר מפחיד הכוח שמוענק לרווחה בכלל ולעובדים הסוציאליים בפרט!!! עד כדי זילות בחייהם ובכבודם של הילדים ולא למען טובתם אלא למען מימון קופת אותם מוסדות אשר מרוויחים מקופת המדינה ע"ח שפיותם של אותם ילדים וכאבם של הורים שמורחקים מילדיהם ו/או אינם מודעים כלל לנעשה מאחורי החומות של המוסדות הנ"ל. אסור להמשיך לשתוק, בפרט אם ישנו ילד/ה מתבגר/ת שקרובים אליכם בסכנה כזו, לפתוח עיניים, ולא להרפות על מנת לוודא שהילד/ה אכן מקבל את היחס והטיפול המגיעים לו.

    אלוהים ישמור איפה אנחנו חיים????? מה ההבדל היחס של אותם עובדי רווחה, לצורר העם היהודי ימח שמו היטלר, אשר כלא, בידד, ועשה בנו כרצונו??? סליחה על ההקבלה המזעזעת, צפו בסרטונים ותבינו שאין הבדל!! ההבדל היחיד הינו שזה נעשה על ידי אנשים משלנו !!!

  17. י.אמור said

    שכחתי להוסיף – יישר כוח על הפעלת האתר והעלאת העדויות המצמררות למען יראו וייראו ולמען שלא יחרישו עוד למראה ולמשמע הזוועה שמתחוללת באותן מוסדות.

    אשריכם על פועלכם

  18. חבל מאוד שבתאורים ובתגובות מראים רק חלקיות תמונה. איפה התגובות של כל המעורבים בדבר. יש פה השמצות קשות כלפי אנשים שעושים ימים כלילות כדי לעזור לאוכלוסיות במצוקה. גם אם הייתה טעות שלהם, תאפשרו את היכולת להגיב ולהשמיע דעה. סביר כי הילדה במקרה זה רואה רק תמונה חלקית, ולא הורים פוגעניים, שהרסו לה את האפשרות לקיים חיים תקינים ומלאים

    • הרהורים על משפחה וילדים said

      התגובה שלך רק מנציחה עוד יותר את הבעיה. הקשבת רק לעצמך ולא לנערה. אין לך את המסוגלות להקשיב למצוקות של אחרים. מאחר והינך חסר מסוגלות כזו, נסביר שוב, כי הנערה מתארת בפרוטרוט, בהרחבה, שחור על גבי לבן את האכזריות הבלתי נתפסת של מערכת העובדים הסוציאליים כלפי ילדים חסרי ישע.
      המעורבים בדבר לא הגיבו, מרוב בושה על מה שעוללו.

    • אמא בחרדות said

      אז איפה אותם אנשים שמעורבים? למה הם אלא מגיבים? הם לא יגיבו כי האחים ואחיות במרפאות כאלה הם סכך הכל באים לעשות את העבודה שלהם ולא אכפת להם מהבן אדם מה הולך איתו ומה הוא צריך.וכי פשוט אין להם מה להגיב!!! חלק גדול מכל מה שהולך שם זה נכון גם ברווחה אני מוכנה להעיד שעברתי במשך שנה וחצי של גהנום עם פקידת הסעד שכל יום רק איימה על הילדה חכי עוד מעט לוקחים אותך מהבית הנה כבר נשארו כמה ימים את עוברת למרכז חירום לנערות במשך שלוש חודשים הבת שלי ישבה וחיכתה עם התיק שלה שאוטוטו יבואו ויקחו אותה מהבית. בסוף אחרי שהילדה עברה טראומה נפשית מאוד קשה אותה פקידת סעד באה אלי ואומרת מצטערת אבל קיבלתי הוראה מלמעלה שהמקרה של הילדה הוא לא ממש קשה ואין בשבילה מקום במרכז חירום לנערות מעכשיו את צריכה לטפל בילדה בעצמך שזה אומר לקחת אותה לפסיכולוג ולהתחיל טיפול…… ינעל העולם במשך כמה חודשים אנחנו חיים בגהנום בידיעה שאני לא יכולה לעשות כלום כי ככה נקבע ברווחה שהילדה חייבת אישפוז?? בלי לתת לי אפשרות לטפל בה בעצמי?? בסוף אחרי שהתחלנו טיפול פסיכולוגי הפסיכולוגית בעצמה אמרה במילים כאלה: הילדה נמצאת בטראומה הרבה יותר גדולה והנזק שנגרם לה בחודשים האחרונים הוא גדול מידי ומאוד קשה לטפל בה עכשיו כי יש לה חרדה שיום אחד היא תשאר ללא הורים במקום מרוחק וסגור בגלל זה היא נהייתה תלותית בי. ולא יכולה לעשות צעד אחד בלעדי או לעזוב אותי לשעה לבד יש בתוכה המון פחד ועוד דברים אחרים שעברו כבר שנתיים ואנחנו עדין לא מסוגלים לצאת מזה… אז אל תבואו ותגידו שהם כולם שם ברווחה עם תואר שני ויודעים הכל…!!!! בולשיט הם לא יודעים כלום
      3

  19. שחקנים מדהימים.. ואכן סיפור קשה נורא אך לצערי אינו מפתיע כלל כיוון שהסיפורים הללו בארץ הפכו להיות לרגילים כבר, לצערי הרב.. ומה שעצוב עוד יותר שהמדינה לא עושה צעדים על מנת לטפל במצב..

  20. דודו said

    אלה היקרה !!
    מאוד מאוד התרגשתי לשמוע את הסיפור שלך במיוחד מהסיבה שגם אני הייתי במקום הזה שנקרא "הדרכת הילד". היום אני בן 17 וחצי לומד בכיתה י"ב ואת ממש צודקת לגבי מה שאת אומרת ואני כ"כ שמח שברחת מפה יש ברווחה אנשים שנטפלים בלי סיבה על משפחות וילדים על כל סטיגמה או קצה חוט כמו משפחה חד הורית או אמירה כמו "בא לי למות" ונוצר גלגל וסיפורים כמו שלך.. אכן מה שסיפרת על הדרכת הילד נכון ואמיתי הייתי שם בכיתה ז' וח' על 3 טעויות … יש שם ילדים נערים ונערות מקסימות שבכלל אין להם שום מחלה או הפרעה נפשית אבל החליטו להתנפל עליהם על דברים כמו שלך משפחה חד הורית ואמירות כמו "בא לי למות" ותכלס הם הילדים הכי איכותיים ומקסימים שיש הפסיכיאטרים לא מדברים איתך בכלל ודופקים עליך הבחנות בלי להכיר לאבחן או לדבר איתך עם הפסיכולוגים אין בכלל מה לדבר..! יש שם פסיכולוג הראשי שמו ד"ר אודי בונשטיין פסיכולוג די מפורסם הופיע בכמה תוכניות אירוח ויש לו אתר באינטרנט אבל אצלו בטיפול בכלל לא רציתי לדבר כל השיחה אצלו התחילה בזה שהוא מציג לי מה קרה איתי מיום חמישי עד יום שני כשלא נפגשנו על ידי זה שהוא קורא את הקארדקס – מה שהמדריכים כתבו ומעביר סוג של ביקורת ודופק כל מיני בדיחות ומאין הרגשה שהוא מנסה להוציא ממני מידע על מנת להעביר לרופאים כי שם מעבירים כל דבר אין שם את חוק הסודיות כל דבר שיכול לעזור או להיות קשור לטיפול הם מעבירים לרופאים מבלי לציין כמובן את פרטי האירוע רק דברים שיכולים להיות חשובים לרופא לדוגמה אני סיפרתי לפסיכולוגית שהיתה שם על זה שמשעמם לי להיות כל היום במיטה ומכניסים אותי על כל צחוק או אמירה שלא מתאימה למדריך לשמוע לחדר חשיבה לשעה וחצי אז היא מספרת לרופא כביכול שיש לי כנראה בעיה של שמיעת קולות וזה גם מה שהפסיכיאטרית הדביקה למרות שזה בכלל לא נכון!!.. יש שם בנות וגם בנים שסובלים מהפרעות אכילה ובמקום לטפל בהם בדימוי עצמי ובמצוקה הנפשית שנגרמה הם דואגים לאוכל וזה תוך איומים על זונדה זמן קצוב איומים בהוספת אוכל ואז אחרי שהם עולים במשקל ומשתחררים הם חוזרים אחרי חודש כי הם הרזו שוב כאילו למה הם ציפו?? הילדים הקטנים והמתוקים שם כל בוקר וערב מקבלים ביד 5,6,7 תרופות שניתנו להם מבלי שבכלל הרופאים יודעים למה רק על פי ניתוח של הקארדקס וכל מיני דברים שאנשים לא מקצועיים מהרווחה הדביקו להם.. מכניסים אותם לחדר חשיבה על כל צחוק או השתובבות שנובעת משובבות של ילד קטן שרוצה קצת לרוץ לשחק ולהשתובב בגלל שכל היום הוא ישן שם.. אותי השאירו שם 5 שבתות ברציפות בטענה שזה חלק מהטיפול ואפילו קרה לי פעם שאבא שלי רצה שנצא לעשות שעה סיבוב בעיר והרופא אומר שאני אשאר שבת אם אני אצא!! פשוט הזוי….. ד"ר שפיץ לא הספקתי להכיר כ"כ האמת בגלל שהוא היה אז בהליכים על הפרשה כך שאיני מכיר כ"כ.. אני באופן אישי שנכנסתי לשם בגלל בעיות שהיו לי בביה"ס כשבסה"כ הייתי צריך לקבל ריטלין יצאתי עם בעיות חברתיות שאני לא מצליח להתמודד איתן עד היום הגעתי למצב שבגלל הכדורים שנתנו לי יצרו אצלי מעין שיתוק בגוף אין לי חשק לכלום לא היה לי חשק אפילו להוציא מילה מהפה וגם אחרי שהפסקתי לקחת אותם האופי שלי כבר היה קשה לו להשתנות והיום בכיתה י"ב אני במצב שאין לי אפילו חבר אחד כשעד היסודי הייתי ילד מאוד חברותי… בקיצור, רציתי להגיד לך אלה שאתה בחורה מדהימה ואני בטוח שאת מצליחה לך בארץ החדשה אני מקווה שאלה שנמצאים שם יצליחו לשקם את עצמם כמוך אם כי יש לציין שיש שם ילדים שאכן צריכים את המקום הזה אבל לא בטוח שכשיצאו המקום הזה יעזור להם.. וגם בודדים העובדים אבל יש שהם מקסימים ומנסים לעזור ולהקשיב אבל בודדים אולי 3 הכרתי שם..
    שיהיה לך בהצלחה הלוואי והיינו יכולים לדבר ולהעלות קצת דברים משם את נשמעת מקסימה ..

  21. בדוי said

    אני הייתי מאושפזת בהדרכת הילד והמשפחה בנהריה והם הרסו לי את החיים הסתכסכתי יותר עם אבא שלי היו מאכילים אותי בכח עושים חיפושים בלילה עם פנס וחיפשים בארונות השפלות ושימוש בכח חדר בידוד ותרופות שגרמו לי יותר דיכאון וגרמו לי לעלות פי 2 במשקל פצעים בפנים .פשוט נורא שם הרס לילדים!

  22. אפי said

    הבת שלי היתה (מרצונה) במחלקה להדרכת הילד והמשפחה והשתחררה לא מזמן. מאוד חשוב לי לרשום את התרשמותי מהמקום בכדי קצת לאזן את התגובות המזעזעות שרשומות כאן.
    לפני שבתי הגיעה לשם בדקנו מספר מחלקות במרכז הארץ וגם בצפון, מה שמאפיין את המחלקה הזו זה שיתוף הפעולה עם ההורים ויותר מזה ממש התחייבות של ההורים להיות חלק מהטיפול מתוך הנחה שהאישפוז משפיע גם על המשפחה הקרובה וגם שהמשפחה צריכה לקבל כלים להתמודד עם צרכיו הנפשיים של הילד/נער. המחלקה מעודדת מאוד ביקורי הורים וההורים מעורבים בנעשה במחלקה ומיודעים בטיפול. הצוות המטפל הוא קודם כל מקצועי, ובנוסף חם,איכפתי ,תומך, מעודד ומחזק -גם האחים והאחיות וגם המדריכים השונים. השמירה הקפדנית על פרטיות המאושפזים וכבודם ממש ראויה להערכה. ובתוך כל הטיפולים הנפשיים והרפואיים גם מצליחים להכניס לימודים, משחקים והנאה – ישר כח לכל אחד ואחד מהם.
    זו באמת מחלקה לא קלה, אבל בתור אמא אני מאושרת שאם כבר היה צורך לבת שלי להתאשפז בכדי לקבל תמיכה נפשית – אז שהיא התאשפזה שם.

  23. "אלה" אני אוהבת אותך! חזקי ואמצי, את השראה לכולנו!

  24. Qbear Haba said

    להוציא שם רע לכל העובדים הסוציאליים זה עוול . אבל גם לשיר שיר הלל לממסד הזה זה עוול ….. מי מבקר את פקידי הסעד לחוק הנוער המוציאים ילדים מחזקת הוריהם ???? בית המשפט לא מפקח , הוא חותמת גומי , הוא לא מקצועי בעניין . אני מצטער על ההכללה אבל רוב העובדים הסוציאלים הם לא העילית שבאדם בגלל זה הם מוכנים לעבוד בעבודה ככ תובענית ולא מתגמלת וככה זה נראה . אני הומוסקסואל ומכיר הרבה הורים הומוסקסואליים לסביות וטרנסים … שהמגש שלהם עם הרווחה מוכיח שעובדים שם אנשים אטומים , שמרנים ולא משכילים (למרות התואר האקדימי שלהם) … כולם אבל כול חברי סיפרו לי על הומופוביה גלויה וגסה . חבר קרוב שלי שהתגרש מאשה נוקמת לא רואה את ילדיו כבר 3 שנים וזה בעזרתה האדיבה של פקידת הרווחה … ואיך זה יכול להיות לטובת הילד לא להיות בקשר בכלל אם אבא שלו …. איך בנותיו תתפתחנה להיות נשים בוגרות היוצרות חברויות עם בני המין השני אם אין להן קשר עם אביהן ….. אני לא פסיכולוג ולא איש רווחה והשיפוט שלי לגבי הפוטנטיות של האב לא רלבנטית (אני חושב שהוא אדם מדהים ואבא איכותי ומתפקד ברמות) אבל איך יכול להיות שאיש רווחה חשב שזה הפיתרון הכי נכון ???

כתיבת תגובה