הרהורים על משפחה וילדים

על הפרת זכויות הילד והמשפחה בישראל

האו"ם קורא לממשלת ישראל לתקן את העיוותים בחוק בענין משמורת על ילדים

Posted by הרהורים על משפחה וילדים ב- דצמבר 12, 2011


ועדת האו"ם לזכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות קוראת לממשלת ישראל לבטל את חוק חזקת הגיל הרך בדבר משמורת על ילדים, ולהקטין את המזונות לאבות גרושים. חוק חזקת הגיל הרך קובע כי במקרה של גירושין, ילדים עד גיל 6 יעברו אוטומטית  למשמורת האם, גם אם האב רוצה משמורת משותפת.

כך פורסם היום בכתבה של רות אגלש מן הג'רוזלם פוסט

ועדת האו"ם התכנסה בעקבות פניה של הקואליציה למען הילדים והמשפחה, ארגון ללא מטרת רווח שעוסק במאבק על זכויות האבות בישראל, זאת עקב תלונות רבות מצד אבות גרושים על רקע אפליה מינית. אלו גוללו את מסע התלאות שלהם במאבקי גירושין, מסע תלאות בו עובדות סוציאליות ממשרד הרווחה רשמו תסקירי שקר נגדם, אותם הן הגישו לבתי המשפט לעניני משפחה, ועל סמך תסקירי השקר הללו פסקו השופטים נגדם, כחותמת גומי.

ראשי הקואליציה טוענים כי "החברה הישראלית עוסקת על הזמן בזכויות נשים ואמהות אך זונחת את זכויות האבות. לעובדות הסוציאליות שיהנן ברובן נשים, יש דעות קדומות נגד גברים, אשר מצטיירים עבורן כאלימים ומסוכנים, ולכן אינם מסוגלים לגדל ילדים".

"אבות גרושים רבים נאלצים להפגש עם ילדיהם במרכזי קשר של משרד הרווחה. אלו הם מבנים עם זכוכית חד כיוונית. האב יושב עם ילדיו בחדר אפל ומחניק במשך שעה בשבוע והעובדת הסוציאלית צופה בו ומפקחת עליו מאחורי הזכוכית החד כיוונית. הליך משפיל ומבזה כשמדובר באבות נורמטיבים, עובדים וללא עבר פלילי". כך אומרים ראשי העמותה.

עוד ציינה העמותה, כי מדי שנה מתאבדים בממוצע 200 גברים גרושים, שמהווים 50% מכלל ההגברים המתאבדים.

לכתבה המלאה בג'רוזלם פוסט הקליקו כאן

צפו בתכנית של אברי גלעד שמראיין את דר' יואב מאזה בנושא:

כתיבת תגובה